Hoe gaat het hotel van de toekomst er uitzien?
De komende jaren gaan er een aantal belangrijke ontwikkelingen doorgevoerd worden in de hotels. Komen er bijvoorbeeld elektrische sloten in hotels van de toekomst? In dit artikel zullen de verschillende trends besproken worden.
De manier waarop er gewerkt wordt in de hotels is al jaren niet veranderd: men checkt in bij de receptie, krijgt vervolgens een sleutel waarna u naar uw hotelkamer gaat. In de hotelkamer drinkt u daarna de minibar leeg of bestelt u roomservice om ten slotte de volgende dag weer uit te checken. Dit patroon gaat de komende jaren echter veranderen doordat er een aantal belangrijke ontwikkelingen spelen.
Het keurmerk met 3, 4 of 5 sterren gaat verdwijnen
De eerste ontwikkeling in de hotelbranche is het sterrenstelsel dat gaat verdwijnen. Hotels hoeven daarnaast geen receptie, minibar of ontbijtbuffet meer te hebben en ook de grootte van een hotelkamer ligt niet langer vast. Hierdoor krijgen hotels meer vrijheid en kan men het hotel zelf inrichten. Met de komst van de slimme oplossingen, zoals elektrische sloten in hotels, is het straks mogelijk om in te checken, de kamerdeur te openen en roomservice te bestellen via de smartphone.
Goedkopere tarieven door transparante service
Hotels worden daarnaast goedkoper doordat men efficiënter kan werken. Er zullen transparantere prijzen komen zoals we deze bij luchtvaartmaatschappijen kennen. Hierbij zal er een standaard basisprijs zijn, die lager wordt, waarna u zelf de extra’s kunt bepalen. Voor deze extra services, zoals een diner, ontbijt of minibarservice, betaalt u vervolgens los bij. Doordat hotels meer vrijheid krijgen, kan men zich gaan onderscheiden en de creativiteit de vrije loop laten. Hierdoor kunnen hotels zich gaan richten op specifieke doelgroepen.
Upgrades selecteren via de app
Middels een app kan men voor en tijdens het verblijf in een hotel upgrades selecteren. Enkele voorbeelden hiervan zijn: een grotere kamer, een welkomstdrankje, een kamer met uitzicht op zee of een taxi. Ook na het verblijf in het hotel, zullen er gepast aanbiedingen voorbij komen om bijvoorbeeld producten, drankje of souvenirs te bestellen. Dit komt doordat hotels steeds meer gezien worden als een interessant marketingplatform.
Customization door maatwerk
Doordat hotels de gasten steeds beter kent, kunnen zij een service op maat ontwikkelen. Met bijvoorbeeld Google Glass, weet een hotelmedewerker precies wie er voor hem staat. Ook weet hij precies wat de gast belangrijk vindt, doordat gegevens uit de database gekoppeld zijn. Ook is er meer interactie met de gast door een nieuwe app waarmee men sneller in kan spelen op klachten en problemen.
Ontbijt op bed
Het standaard ontbijtbuffet zal de komende jaren ook vervangen worden. Dit zal bijvoorbeeld gedaan worden door een op maat gemaakt luxe ontbijt te serveren op de hotelkamer of betaalbare en gezonde snacks aan te bieden. Gezondheid zal sowieso een belangrijker thema gaan worden. Dit zal niet alleen op het gebied van eten en drinken zijn, maar ook op mentaal en fysiek vlak.
Wellness in ieder hotel?
Wellness en een badkamer gaan een steeds belangrijke plek innemen in een hotel waarbij hotels steeds meer als ene kuuroord gaan fungeren. Daarnaast ontstaan er intensieve samenwerkingen tussen ziekenhuizen en hotels. Ten slotte kunnen hotels belangrijk zijn voor mensen die hun relatie willen redden.
Hotel vs Airbnb
Hotels zullen zich steeds meer gaan onderscheiden, ten opzichte van Airbnb, in persoonlijke service en luxe. Ook wordt er voorspeld dat men in de toekomst steeds vaker gaat reizen waarbij men voor een langere tijd wegblijft. Daarbij zal de vaste woon- of verblijfplaats’ steeds meer verdwijnen. Mensen gaan steeds meer als luxe nomaden leven.
Slimme elektrische sloten in hotels passen helemaal in de nieuwe stijl
Om de deuren van de hotelkamers te openen met een smartphone zijn er slimme elektrische sloten nodig. Hierdoor kunnen de gasten, roomservice en het onderhoudsteam op afstand voorzien worden van een digitale sleutel. Vervolgens kan men via het cloudplatform de gebeurtenissen uitlezen in het systeem.
Oplossing
Een oplossing om elektrische sloten in hotels toe te passen is het CESeasy concept met het CESeasy motorcilinder. Met dit concept kan men in het beheerdersplatform alles uitlezen en kan de beheerder op elk gewenst tijdstip en locatie inloggen om een sleutel in en uit te geven.
Voordelen
- U kunt met een smartphone de deuren openen en als extra optie een afstandsbediening gebruiken.
- Bij het wisselen van verhuurders hoeft geen fysieke sleutel overdracht plaats te vinden.
- De eigenaar heeft nog steeds de mogelijkheid om met een mechanische sleutel alle deuren te openen.
- De eigenaar kan te allen tijde het aantal sleutels uitbreiden in dit platform. Hij zou ook een beheerder op locatie kunnen aanwijzen en die het beheer laten doen. Per locatie kan een apart platform ingericht worden.
Toegevoegde waarde
- Terugdringen sleutelverlies
- Tijdbesparing
- Toegangscontrole
- Beheer sluitplan
- Minder sleutels in omloop
- Kostenbesparing
- Flexibiliteit voor de sleutelbeheerder
- Extra service: deur openen met een smartphone
- CESeasy concept kan als aanvulling geïntegreerd worden in de platformen die aanwezig zijn
Contact informatie
Contact opnemen
Heeft u nog vragen, of wilt u advies op maat? De experts van Slimmedeuroplossing.nl zijn bereikbaar.
E-mail: advies@deurmeesters.nl
Telefoon: +31 (0) 413 724993
Whatsapp: +31 (0) 6 23400936